Dagstur fra Vågehamn 29. mars

Til alle padlere:

Jeg skal ha en rekognoserings-padletur torsdag 29.mars.
(vedlagt kart med omtrentlig rute)

Har du lyst å være med er du velkommen!

Start fra Sortland kl 08.00.
Kjøretid fra Sortland ca 1t 30min.
Padlestart kl 10.00: Vågehamn i Løding vestbygd.
Padledistanse ca 23km. (ca 5 timer inkludert pauser)
Beregnet retur/ankomst Sortland: ca kl 17.00

(Nb: Værforbehold – og jeg har lørdag 31.mars som reserve.)

Jeg vurderer å arrangere en langhelgtur i dette området i sommer, og ønsker på forhand å se meg om etter gode overnattingssteder.
Det blir 4 stopp på ulike strender, og på 2 av dem blir det og matpause.
Der er et par åpne områder som kan være værharde hvis vind, ellers blir det mest padling mellom skjær/øyer.
Ta med varm drikke/mat, og ekstra tørre klær, og hva du ellers trenger til vinterpadling.
Tørrdrakt eller tilsvarende er påkrevet i denne årstid.
En jerven-poncho er også god å krype inn i på mat-pausene.



Ring/SMS: 97122240 for påmelding.

Mvh Remi Nyheim

4 kommentarer:

BentB sa...

Bra, men for arbeidende slitera, håpa vi på lørdag! BB

Magnhild Reddy Sørensen sa...

Interessant! Kanskje jeg kan bli med til sommeren!!?? - for langt for dagstur for oss som bor i Tromsø

Hilsen Magnhild Reddy Sørensen

Vesterålen Padleklubb sa...

Det legges ut melding når det blir til sommeren også. :) Alle kan være med.

Anonym sa...

nu er noen bilda fra turen lagt ut her: http://kajakka.deviantart.com/gallery/

Remi